CISM
Mass Spectrometry Center

Giornata di studio del 19 marzo 2010

Programma (pdf)

Prof. Fred McLafferty (Cornell University, Ithaca NY, USA)
Top-Down Proteomics Mass Spectrometry (pdf)
Dr. Stefan Kempa (Berlin Institute for Medical System Biology (BISMB) at Max-Delbrück Centrum for Molecular Medicine, Berlino, Germania)
Quantitative Mass Spectrometry for the Analysis of Biological Systems (pdf)
Dr. Guido Mastrobuoni (Berlin Institute for Medical System Biology (BISMB) at Max-Delbrück Centrum for Molecular Medicine, Berlino, Germania)
Insights into cellular dynamics by quantitative proteomics and metabolomics (pdf)
Dr.ssa Francesca Dani (CISM, Università di Firenze)
L'applicazione della Spettrometria di Massa allo Studio della Chemorecezione degli Insetti: dai Feromoni alle Proteine Chemosensoriali (pdf)
Dr.ssa Barbara Richichi (Dipartimento di Chimica, Università di Firenze)
Synthesis of Human GPi Core Structure: Mass-Spectrometry as a Fundamental Tool (pdf)
Dr. Giancarlo la Marca (Dipartimento di Farmacologia, Università di Firenze)
Pharmacokinetic Profiles of Antiepileptic Drugs from Dried Blood Spots by HPLC-MS/MS (pdf)
Dr.ssa Barbara Pantera (Dipartimento di Scienze Biochimiche, Università di Firenze)
Purificazione e de novo sequencing di Pol-1 e Pol-2, due Nuovi Peptidi Antibatterici Isolati dalla Saliva di Larve di Polistes dominulus (pdf)
Dr. Antonio Triolo (Menarini Ricerche Spa, Firenze)
Impuromics: the use of MS in the Impurity Profiling of Active Pharmaceutical Ingredients and their Intermediates (pdf)
Dr.ssa Elena Michelucci (CISM, Università di Firenze)
Exploring Metal Complexes-Protein Interactions by Mass Spectrometry (pdf)
Dr.ssa Giovanna Danza (Unità di Endocrinologia, Dipartimento di Fisiopatologia Clinica, Università di Firenze)
Il Rapporto Cortisolo/Cortisone Urinario e Salivare nei Pazienti Affetti da Ipertensione Arteriosa Essenziale (pdf)

Per visionare i file in formato .pdf è necessario disporre, sul proprio computer, di Adobe Acrobat Reader